Peru naar Ecuador + the GUESS ???? - Reisverslag uit Lima, Peru van ankejurgen - WaarBenJij.nu Peru naar Ecuador + the GUESS ???? - Reisverslag uit Lima, Peru van ankejurgen - WaarBenJij.nu

Peru naar Ecuador + the GUESS ????

Door: Jurgen

11 Juni 2005 | Peru, Lima

Ola todos,

PERU > ECUADOR

Eerste echte fietsdagen hebben we net achter de rug. Vanaf Iquitos zijn we gevlogen naar Tarapote. Dit ligt precies op de grens tussen de Amazone en de Andes, dat word dus pas echt fietsen. Op de eerste dag gelijk geklommen tot op 800 meter en inmiddels zijn we ook al de 2000 meter gepasseerd - een nieuw record voor ons.

We hebben echt het toeristische PERU achter ons gelaten, we ontbijten met rijst en eieren, smiddags vaak gefrituurde kip of haan met rijst en savonds ongeveer hetzelfde. De overnachtingen varieren van een paradijselijke drijvende bungalow tot een matras van stro in een restaurant op een bergtop tot een spotgoedkoop hotelletje zonder stromend water (of we ons wel even in de rivier wilden gaan wassen - ha ha ha).

Overal trekken we veel aandacht, zie de foto van Anke met alle kinderen. Altijd willen ze weten waar we vandaan komen en wat de fietsen kosten, we vertellen altijd dat we dat ook niet weten omdat we de fietsen kado hebben gekregen van onze ouders voor onze reis( super truc en werkt altijd).

Gister hadden we de allerzwaarste dag tot nu toe, eerst 50 km over een onverharde weg (zeg maar grind op een zandondergrond en dan stijgen en dalen) en toen nog even 25 km klimmen, tot 1350 meter, over dezelfde beroerde weg. Ongelofelijk pittig, maar we hebben SAN IGNACIO gehaald. Vandaag dan ook even een rust en hersteldag. Eigenlijk min of meer verplicht ik kan mijn achillespezen niet meer bewegen ze staan nu permanent in de haakse stand (en dat fietst natuurlijk niet - ha ha ha).

Morgen (als het goed gaat) vertrekken we naar de grens met Ecuador en dan op weg naar QUITO.

THE GUESS

De grote vragen bij deze fietstrip zijn natuurlijk:

1) Hoeveel kilometers gaan we werkelijk fietsen in Zuid-Amerika (Ecuador naar Zuid Chili)?

2) Hoeveel lekke banden gaan we totaal krijgen?

Stuur ons per email je schatting en we zullen de beste antwoorden belonen met het mooiste souvenier dat we in Zuid-Amerika zullen tegenkomen. We zijn benieuwd, ons email adres: jurgenanke@wanadoo.nl.

Uiteraard staan inzendingen voorzien van donatie bovenaan de lijst :)!!!

HUIS HAARLEM

Tot op heden is het ons helaas nog niet gelukt een huurder te vinden voor onze woning in Haarlem. We hebben nu de huurprijs gesteld op 800 EURO exclusief, de foto´s staan op ROTSVAST.NL (Frans Halsstraat), mochten jullie nog belangstellende weten dan horen we dat graag!!!! Anders wordt het een korte wereldreis ha ha ha!

Tot zover onze update, meer vanuit Ecuador binnenkort.

Groeten Jurgen Anke.

PS zie ook www.jurgenanke.com

• 12 Juni 2005 - 06:06

Meina:

Hoi , wat is het toch leuk om de mail te lezen, het is of ik er zo bij ben, geweldig allemaal, en dan die mooie foto`s.
    Hopelijk gaat het weer met de achillespees??en Anke, van je schuifpartij, niks aan over gehouden??
    Ik wacht met spanning de volgende mail af, groetjes Wijnand en Meina

• 12 Juni 2005 - 09:05

Dorian:

78 lekke banden, 5000 km fietsen, 28 schaafwonden, 52 keer 'ik zie het niet meer zitten' 30 x zadelpijn, 300 muggenbeten (ik wil niet overdrijven) één 'Anco', voor op de terugweg een baby en natuurlijk een goede afloop! Liefs Door

• 12 Juni 2005 - 14:58

Fam Bouwer:

Hallo Anke en Jurgen,
    Met veel belangstelling en plezier lezen we iedere keer jullie mailtjes.
    Geweldig wat jullie iedere keer weer meemaken.
    Dat het fietsen niet gemakkelijk gaat is te lezen en te zien op de foto,s.
    Zeg veel goeds en plezier verder op jullie reis.

• 12 Juni 2005 - 15:07

Gustavo Lyra:

Hi ya Anke and Jurgen
    It was wonderful to have heard from you again.
    Natal has been raining since last week. It is our winter(rain) season. For the tourism is not pleasant on the other hand for the people in the countryside it is extremely important.
    A guess to your question:~700KM.
    I can see from your pics that you`ve found yourselves an excellent support vehicles (tractor and the cattle)!!!
    I must be going now. Will take to you soon
    Kind regards, Gustavo Lyra

• 13 Juni 2005 - 10:31

Wren:

Hey Jurgen!

How are you???
    I heard you've left Sony a while ago, and Minako told me of this URL today. Where are you now?

I just wanted to say hello to you. Hope everything is going well. Let me know if you have chance to visit Tokyo next time!

All the best,
    wren

• 13 Juni 2005 - 10:33

Wren:

Sorry to bother you again....
    I forgot to tell you my current email address.

Shien.Ohwa@jp.sony.com (office)
    or
    wrenwren1117@yahoo.co.jp (private)

Take care!

wren

• 13 Juni 2005 - 11:18

Lucie:

Hey Anke en Jurgen!

Van Tam het adres gekregen dus ben nu pas op jullie site aan het kijken, maar wat een supertrip zeg, heerlijk om die verhalen te lezen met wat jullie allemaal meemaken, hoop dat alles goed met jullie gaat, ik benijd jullie om het avontuur!! ben benieuwd naar de volgende verhalen.

Liefs Lucie

• 13 Juni 2005 - 12:57

Robin & Ike:

Het is al weer een tijdje geleden dat we hebben gereageerd dus dat werd weer hoog tijd. Echt super om op deze manier jullie reis te volgen we kijken er ook elke keer weer naar uit om jullie reisverslag te lezen.
    We zijn erg blij te lezen dat het goed met julie gaat.
    Hier in haarlem gaat ook alles zijn gangetje, Ik (ike) fiets elke dag langs jullie huis en die staat er nog prima bij, ik zal even m'n oren en ogen open houden voor jullie, misschien kan ik nog een huurder voor jullie vinden, kan ook een briefje op hangen in m'n winkeltje als jullie dat zouden willen, zou toch jammer zijn als het jullie wereld reis verkort.
    Ik heb trouwens nog niets van die vriend van jullie gehoord die jullie spulletjes bij ons zou komen halen, op zich geen probleem hoor het ligt prima bij ons in de kast maar ik dacht dat er een kadotje tussen zat voor iemand.

Groetjes,
    Robin en Ike.

• 18 Juni 2005 - 10:54

Lieuwe:

Hallo Jurgen en Anke.
    We zijn erg benieuwd naar de echte fietservaringen van jullie reis!
    Klimmen en stijgen en zweten denk ik.Hopelijk gaat alles naar wens en kunnen jullie van dit alles genieten.
    Vandaag het Nijeveense feest met optocht.Heel mooi en geweldig weer.Een Spaanse lucht en hoge temperatuur!
    Het pakket is ook gekomen en alles zag er prima uit.
    Hartelijke groeten en liefs

Aly en Lieuwe.

• 30 Juni 2005 - 09:24

Carolien:

He Globetrotters!
    Heerlijk om weer even jullie verhaal te lezen en mooie foto's zeg! Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend, wel balen van jullie geweldige huis in haarlem, maar ja denk daar maar niet te vaak aan.....

Ik heb vandaag mijn laatste werkdag voordat mijn vakantie, lees dus ook vakantie en geen reis..., het zijn 'helaas' maar 3 weken. Ga naar Frankrijk met een vriendin op de camping staan, heb er erg veel zin in.

Ik kijk weer uit naar jullie nieuwe verhalen,
    Succes daar en hoe gaat het met het spaans?

Groetjes Carolien