Amazone - Reisverslag uit Belém, Brazilië van ankejurgen - WaarBenJij.nu Amazone - Reisverslag uit Belém, Brazilië van ankejurgen - WaarBenJij.nu

Amazone

Door: Jurgen en Anke

Blijf op de hoogte en volg

11 April 2005 | Brazilië, Belém

Lieve allemaal,

Dank jullie wel voor al jullie reacties!! Super om te lezen!

Het weekje Natal was echt super! We zullen het zwembad, uitzicht op de zee, de caiparinha´s en de gezellige dineetjes met Ike en Robin absoluut gaan missen!

Zoals Petra al geschreven heeft (dankjewel, Peet!) zijn wij heelhuids aangekomen in Natal. We hadden uiteraard veel bekijks met die grote dozen en enorme tassen met de overige bagage. En je verteld aan 1 stelletje je fietsplan en weldra ben je bekend in heel Natal!! Hihi, wij zijn zelfs herkend in het winkelcentrum door andere Nederlanders die ons toeriepen: he, niet op de fiets?? Echt bizar hoe snel zo´n verhaal de ronde doet. Het heeft ook absoluut zijn voordelen: Ed, een nederlander in ons hotel, heeft ons in contact gebracht met Gustavo, een Braziliaan die zelf ook zeer regelmatig op de fiets zit (bij zijn etappes per mountainbike verbleken onze plannen, hihi)en hij heeft ons zeer goed op weg geholpen met kaarten van de regio en leuke tips!

Zaterdag heeft Gustavo ons naar het busstation gebracht (t was nog even proppen, met 2 fietsen, al die tassen en dan ook nog onszelf)alwaar de bus stond te wachten die ons naar Belem zou brengen. Een busrit van 32 uur! Onderweg veel gezien (onder andere 3 x the lord of the rings in het Portugees) en geslapen en zondagavond in Belem aangekomen.

Wel even wennen hier, absolute hitte en vochtigheid: we smeren ons helemaal suf met factor 50, wat geen overbodige luxe is. We zitten hier natuurlijk vlak onder de evenaar. Maar het is hier prachtig. Belem is de toegangspoort tot de Amazone, de meeste boten vertrekken dan ook vanuit deze stad. De mensen zijn erg behulpzaam en zeer vriendelijk. Vooralsnog is Belem nog niet ondekt door het massatoerisme en worden we veel nagewezen en (uit)gelachen.

Morgen vertrekken we per boot naar het eiland Ilha de Marajo, waar we dan eindelijk op de pedalen kunnen gaan staan. Hier zullen wij een weekje het eiland verkennen, daarna weer terug naar Belem en nemen wij de boot (5 dagen!) naar Macapa.

Helaas kunnen wij jullie nog niet van exotische foto´s voorzien. Die komen zodra we de camera wél bij ons hebben als we gaan internetten...

Veel liefs vanuit Belem.

Jurgen en Anke

  • 11 April 2005 - 20:23

    Arnoud:

    Zucht... begin nu toch echt wel een beetje jaloers te worden op jullie. En dat uitlachen?!!! Dat snap ik nou niet he?!!!! haha....

  • 11 April 2005 - 21:11

    Ger En Lia:

    Lieve Anke en Jurgen,
    Fijn om weer wat van jullie te horen.
    Iedere keer kijken wij natuurlijk de mail na.
    En vanavond inderdaad een nieuw bericht. Direct gaan wij de plaatsen opzoeken in de atlas.
    Hebben jullie al veel foto`s genomen, wij zijn benieuwd.
    Wat een busreis, Jurgen heeft zeker veel geslapen.
    Als wij het zo lezen, beleven jullie best al veel en nog niet eens 2 weken weg. Dat wordt wat.
    Anke past alles in het dagboek.
    Nu veel fietsplezier.
    Liefs Ger en Lia

  • 12 April 2005 - 06:13

    Mirjam:

    Hoi Anke en Jurgen,

    Goed dat jullie het zo heerlijk hebben gehad in Natal, en dan begint nu het harde werken! Het klinkt in ieder geval allemaal erg gaaf en avontuurlijk. Hier gaat alles goed, ik heb afgelopen zaterdag mijn vrijgezellen gehad en we hebben een workshop kettingen maken gedaan (dankzij jou Anke, zijn we op dat idee gebracht). Daarna lekker wezen stappen, erg leuk! Nou, ik wacht weer in spanning af tot weer een bericht van jullie (lekker ontspanningsmoment, even wegdromen op 'vakantie' met jullie).

    Veel liefs,

    Mirjam

  • 12 April 2005 - 07:46

    Peet:

    Echt super om te horen hoe jullie het daar hebben. Het klinkt allemaal erg goed. Ben benieuwd hoe het fietsen bevalt in die tropische temperaturen.
    Ik denk dat ik toch ook maar zo'n atlas ga kopen dan kan ik wat beter volgen waar jullie zijn.
    Geniet ervan!!!
    Liefs Peet

  • 12 April 2005 - 08:38

    Kieke:

    Vandaag eindelijk op de pedalen voor jullie. Lekker! Wij hebben vorige week 3 dagen gefietst in Ardennen en natuurlijk veel aan jullie gedacht. Ging prima met Neskio, dat wordt vast een fietsertje...

  • 12 April 2005 - 08:39

    Kieke:

    Vandaag eindelijk op de pedalen voor jullie. Lekker! Wij hebben vorige week 3 dagen gefietst in Ardennen en natuurlijk veel aan jullie gedacht. Ging prima met Neskio, dat wordt vast een fietsertje...

  • 12 April 2005 - 10:10

    Ruby:

    Tjeempie, wat klinkt dit onwijs leuk! Heb zelf gezegd dat ik ooit nog terug wil naar dit land endit klinkt echt supergoed. Lijkt me wel grappig hoor twee fietsende nederlanders door Brasil. Zag zondagavond yorin travel in zuidelijk chili en daar was men ook aan het fietsen vanuit torres del pains naar puntas arenas en ik moest direct aan jullie denken dat jullie daar ook binnenkort fietsen....Ben zelf nog heerlijk aan het nietsdoen en ga over twee weken beginnen met solliciteren...liefs,

  • 12 April 2005 - 13:00

    Rob Donders:

    Heel veel plezier daar en als ik in nederland ben reageer ik langer.

    Groetjes Rob

  • 12 April 2005 - 17:24

    Thirza:

    Lieve Anke en Jurgen,
    Ik vind het echt allemaal superstoer van jullie!! Anke, heb je het hele boek van Josie al uit? Had ze nog goede tips voor je? Ik hoop dat het allemaal voorspoedig zal gaan in die hitte en zo. Ik zal jullie verhalen trouw blijven volgen!!

    Kus, Thirza.

  • 12 April 2005 - 17:33

    Gustavo Lyra:

    Hi there Jurgen and Anke
    Well done my friends. It`s time to hit the road and enjoy yourselves!!
    All the very best and I look forward to hearing from you.
    Kind regards, Gustavo Lyra

  • 12 April 2005 - 19:29

    Anno Bouwer:

    Hoi Anke en Jurgen.
    Ik heb per ongeluk mijn e-mail adres verwijdert dit is mijn adres abouwer@studenten.net

  • 13 April 2005 - 12:01

    Ottelien:

    Hallo Anke en Jurgen natuurlijk!!
    Ik hoorde net van Petra dat jullie in het buitenland zitten.. ik wist het niet eens (oeps)!
    Petra gaf me de site door, dus ik dacht ik ga gelijk ff kijken. Leuk leuk!!
    Heel veel plezier daar nog en succes met het fietsen!!

    Groetjes Ottelien

    Oja, Anke, ik mail je de oud-ledenpost wel toe.. kun je toch nog op de hoogte blijven van wat Odie allemaal uitspookt.. haha!!

  • 14 April 2005 - 10:54

    Zita:

    heee jongens..
    Gaat ie lekker?
    Leuk hoe snel dat gaat in die kleine plaatsjes. Nog even en jullie komen daar op het nieuws haha.
    Zeg, hebben jullie ook een mail adres voor de ongecensureerde verhalen???
    (van beide kanten dan he- jullie verhalen en mijn verhalen :) )
    xx

  • 14 April 2005 - 11:17

    Lieuwe En Aly:

    Wat zullen jullie genieten.(en zweten).Wij wachten in spanning de indrukken af.Hoe gaat het met het Fietsen?We zijn heel benieuwd!Hebben jullie al in de tent geslapen?Hier alles naar wens.Liefs Aly en Lieuwe.

  • 15 April 2005 - 18:20

    Dorian:

    Hé Anke, De Mariniersespel is plat! Vast nieuws waar je op zit te wachten ha, ha. Gisteren stonden alleen jouw en mijn huis er nog, nu zijn ze allebei met de grond gelijk gemaakt! (ik rij d'r haast elke dag langs). Het regent in Reitsum, Anco tennist, Donna slaapt en ik denk aan jullie! Kus Door

  • 17 April 2005 - 06:15

    Hans En Hanny:

    Lieve Anke en Jurgen,
    Fijn dat jullie zo'n leuke reis hebben.Ik heb op de pc een wereldatlas en volg op de kaart waar jullie zitten. Ilha kon ik nog niet vinden, maar dat komt nog wel. Die busreis heb ik op de kaart bekeken, wat een rit en wat moet dat indrukwekkend zijn geweest. Jammer dat het ons niet meer lukt zo'n reis te maken. Vandaag komt de familie hier. Pas later op de dag. Vanavond heb ik het met het eten gemakkelijk. De catering verzorgt het. Waarschijnlijk even iets anders dan bij jullie.
    Geniet en maak veel foto's. Zo kunnen wij ook een stukje meegenieten.

  • 18 April 2005 - 11:57

    Robin En Ike:

    Bom dia,

    Nou voor ons zit het er weer op, we hebben nog veel aan jullie gedacht de laatste week in Natal.
    Zelf hebben we nog een aantal leuke dingen gedaan, vooral de twee dagen naar Pipa waren te gek, we hebben dolfijnen gezien en aapjes gevoerd echt super leuk.
    Pipa is trouwens een stuk realaxter dan Natal of ponte negra, je kunt hier gewoon overal lopen, zelfs in de kleinste afgelegen straatjes.
    Nou lieve Jurgen en Anke, wij wensen jullie heel veel geluk en plezier en we houden jullie site goed in de gaten, en dan zien we jullie over een jaar wel weer.

    groetjes en een dikke knuffel,
    Robin en Ike.

  • 19 April 2005 - 15:47

    Zita:

    Hey guys
    ff voor jullie grinnikgehalte, het is hier klote weer, regen en nog eens regen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 121073

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: