Pitbull eet tent, tijger in de aanval, stieren.... - Reisverslag uit Lasso, Ecuador van ankejurgen - WaarBenJij.nu Pitbull eet tent, tijger in de aanval, stieren.... - Reisverslag uit Lasso, Ecuador van ankejurgen - WaarBenJij.nu

Pitbull eet tent, tijger in de aanval, stieren....

Door: Jurgen

01 Juli 2005 | Ecuador, Lasso

Pitbull eet tent, aangevallen door een tijger en gejaagd door stieren. Kortom een prachtige reisweek.

Ola todo!

Vanuit Peru zijn we inmiddels in Quito beland en de echte reis naar het zuiden is nu echt begonnen. In Quito hebben we de fietsen laten opknappen - Anke haar standaard en bagagedrager waren gebroken, mijn ketting is er opnieuw opgezet en de derailleurs hebben we laten afstellen. Helaas redelijk veel pech met onze spullen tot nu toe.

Vanuit Quito zijn we weer op de fiets gestapt, over de Panamericano naar het zuiden. Na 50 km kwamen we gelijk een erg leuk hostel tegen, waar we dus de tent maar hebben opgezet. De eerste dag zijn we naar Santa Martha (Animal rescue center) geweest, waar ze dus een heleboel beestjes hebben. Anke helemaal blij. We hebben een giga schilpad, puma´s, apen, toekans, ara´s, andes beren, etc etc gezien. Terwijl we bij het hok van de tijger stonden, lette Anke even iets meer op de gids dan op de tijger, en deze zette dan ook onmiddelijk de aanval in. Met supersnelheid en grommen stormde hij op Anke af, die met grootte schrik 3 stappen achteruit sprong en achterover viel. Maar met het hart in de keel heeft ze het nog overleefd.

Bij terugkomst in ons hostal en onze tent bleek dat de pitbull de pinda's ook zeer lekker vond. Zo lekker zelfs dat hij eerst een gat in de binnentent heeft gegeten alvorens zich heerlijk te goed te doen aan de lekkere nootjes.

Jammer van de tent en jammer van de nootjes die we gekocht hadden voor de klim die ons de dag erna te wachten stond: De Corazon, een berg van 4800 meter. We zijn vroeg vertrokken, maar ondanks alle goede voorbereidingen heb je helaas het weer niet in de hand en op 4500 meter was de sneeuw, hagel en mist te erg om door te gaan (aldus onze gids). Maar de volgende dag kregen we een nieuwe kans met een nieuwe berg: de Ilinizas Norte. Deze berg is 5126 meter en na een heerlijke tocht (even afzien de laatste 500 meter ivm sneeuw en mist en flink wat klimwerk) bereikten we rond 14.00 uur de top! Wat een fantastisch gevoel was dat zeg, het hoogste wat we tot nu toe geklommen hebben. Helaas was er weinig tot geen uitzicht vanwege het weer, maar dat mocht de pret niet drukken. De afdaling was zeer spectaculair, met touwen en speciale klimtechnieken en al weer afgedaald totdat we weer gewoon konden wandelen. Het was een zeer rustige wandeling totdat onze gids brulde dat we moesten opschieten, omdat de stier er aan kwam. Eerst natuurlijk lachen, omdat we dachten dat het een geintje was, maar toen we achterom keken, kwam daar inderdaad een stier al snuivend en loeiend ons achterna. Wij dus flink de pas erin en zelfs nog achter een zeer grote rots ´geschuild´ (zie foto). Het laatste stuk ging dus een beetje te snel voor Anke, die zichtbaar last kreeg van hoogteziekte (grote hoofdpijn en een soort duizeligheid die het meeste lijkt op dronkenschap -zonder alcohol -) maar na een slaapje in het hostal was ze weer helemaal de oude en konden we onze klim vieren!

Voor de rest hebben we goed nieuws vernomen, het huis is verhuurd voor in ieder geval een halfjaar! Dank jullie allemaal voor jullie reacties.

¡Se vayan bien!

Liefs Anke en Jurgen

• 01 Juli 2005 - 06:37

Kieke:

Wat zijn jullie ongelofelijk stoer zeg! Wat een klims! Maar wel lopend begrijp ik, toch?
    Aqui todo bien. Drie dagen terug een superregatta maar wel zonder Anke, dat was raar. Carolijn vroeg nog naar je, ze vindt het zoooooo gaaf wat jullie doen.
    Kieke nog 2 weken werken en dan verlof!!
    Geniet!
    X

• 01 Juli 2005 - 07:04

Zita:

Jeetje, wat een avonturen weer zeg. Die tocht was dus echt NIKS voor mij geweest. Helden dat jullie zijn! Hier ook alles goed, weinig tijgers waar ik van achterover val :)
    xx

• 01 Juli 2005 - 07:27

Yvo & Miriam:

Lieve allebei,

Wat een spannende verhalen zeg! En jullie maar zeggen dat jullie aan het fietsen zijn! Volgens mij is het meer overleven...

Veel plezier en doe de groeten aan de wilde beesten aldaar!

Kus,
    Yvo & Miriam

• 01 Juli 2005 - 07:54

Mister Van:

Hi reizigers
    Ha die verhalen, echt leuk! Wat mij betreft heb ik ook de afgelopen 2 maanden 6100 km afgereisd ja ja jullie zijn niet de enige die de wereld ontdekken: Naarden-Delft, A1-A9-A4 en terug A4-A12-A27-A1 hehehe dat is ook een mooie reisje!
    Bon genoeg! In Samsung land gaat het ietsje beter de baas is iets minder scherp/onaangenaam sinds mijn collega zijn baan heeft opgezegd...
    Verder bij Sony gaat de grote opruiming door: Sonja, Esther en nog 23 andere werden vorige week bedankt ... Jij bent dus echt op tijd ontsnapt!
    Groetjes
    Tristan

• 01 Juli 2005 - 08:33

Iris:

Dag lieverds,
    Jurgen: wat een kort haar!! Ik herkende je bijna niet:)
    Wat een stoere verhalen idd en blij te horen dat jullie huis verhuurd is! Helemaal top.
    Veel genieten en tot gauw
    kusje
    Iris

• 01 Juli 2005 - 09:17

Robin & Ike:

Hallo luitjes, wat een belevenissen weer zeg, super!! en al die beestjes die jullie hebben gezien ik ben zo jaloers, nou ja niet op die aanval natuurlijk...hihi.
    Pas goed op jullie zelf en we wachten al weer met smart op het volgende berichtje.
    Groetjes Robin en Ike.

• 01 Juli 2005 - 11:17

Arnoud:

Je bent naar de kapper geweest!!!!
    Ziet er goed man!
    Een wonder dat jullie nog leven na al die gebeurtenissen. Dus ik zou willen zeggen; Wees voorzichtig...

Groet Arnoud.

• 01 Juli 2005 - 13:48

Lieuwe:

Hallo Jurgen en Anke.Het is weer geweldig wat jullie hebben gedaan en gezien!Anke,denk aan onze bezoeken aan de dierentuin in Emmen!Weet je nog dat je nooit te dicht bij de wilde dieren moest komen?Je leert het ook nooit he!Wat de klimpartij betreft:enorme prestatie.De foto`s zijn ook weer bijzonder mooi.We volgen jullie zo met alle activiteiten en genieten met jullie mee.Groetjes Aly en Lieuwe.

• 01 Juli 2005 - 15:17

Hanny:

Wat een schitterende belevenis. Ik kan me voorstellen dan Anke achteroverviel op haar vlucht voor de tijger.De foto's zijn schitterend. Wat een klim en wat een hoogten. Toevallig heb ik laatst een artikel gelezen over de hoogteziekte. Toen niet gedacht dat ik iemand zou kennen die daar dat ervaren heeft.
    Jullie maken een geweldige reis. Blijf lekker genieten.

Hartelijke groeten Hans en Hanny

• 01 Juli 2005 - 19:31

Gustavo Lyra:

Hi ya my friends
    That`s what a call nice pats!!!!!
    It is incredible how the scenery changes as you move, isn`t it?
    I am glad you are making the best of it. Please save some energy for the next time you come to visit us.
    All the best, Gustavo Lyra

• 02 Juli 2005 - 11:55

Meina:

Tjonge,jullie maken wel heel erg veel mee, hoor.wat een fantastiche foto`s van de berg beklimming, ik zie groen van jaloezie.en dan in het echt tijgers en andere dieren tegenkomen,wauw, te gek.alleen jammer van de pitbull, schijnt gevaarlijker te zijn dan tijgers.Hier alles goed, we gaan 1 week naar Normandie, lekker luieren.
    Groetjes van Wijnand en Meina

• 05 Juli 2005 - 09:02

Bruce Rodrigues:

Mooi continent toch dat zuid-amerika. Ben benieuwd naar jullie avonturen! Groetjes Bruce

• 05 Juli 2005 - 09:53

Bart En Gerda:

Hai Anke en Jurgen,
    Ook even een reactie van ons. We zijn met vakantie geweest, maar zijn nu weer helemaal bij. Ongelooflijk, wat jullie allemaal meemaken! Echte bikkels hoor! We genieten van jullie verhalen en de foto's. Helemaal te gek! Nog veel reisplezier en zoals we zien; jullie blijven lachen!
    liefs Bart en Gerda

• 06 Juli 2005 - 09:03

Geesje Flinkert:

Hallo Anke/Jurgen
    Wat zijn jullie met een geweldige onderneming bezig.Prachtige verhalen en foto's wij wensen jullie verder nog veel reis plezier en blijven op de hoogte via jullie site
    groeten uit Drenthe
    Koos /Geesje /Wout /Niek en Jarolien Flinkert

• 07 Juli 2005 - 19:18

Richard&Hans:

Het ziet er allemaal geweldig uit!
    Douchewand komt in orde.
    Groetjes
    Richard en Hans

• 15 Juli 2005 - 14:55

Mirjam:

Lieve Anke en Jurgen,

Zo, ik heb even een inhaalslag gemaakt en al jullie verhalen gelezen, echt supergaaf. Jullie zijn echt stoer!!!

Hier alles goed, z'n gangetje zeg maar...Car en ik zijn nu bijna 3 maanden getrouwd en dat bevalt nog steeds prima, we hebben een superdag gehad! Nog heel erg bedankt voor jullie kaartje, was erg leuk om post van jullie te krijgen! En Anke, dat terwijl je ons gewaarschuwd had dat je echt niet aan verjaardagen e.d. gaat denken....

Goed dat jullie huisje verhuurd is. Car en ik hadden ook al interesse, want ons huis staat te koop, maar dat zou dan toch pas over paar maanden zijn.

Nou, nu maar weer wachten op jullie volgende verhaal.

Veel liefs,

Mirjam

P.S. Jurgen, lekker kort koppie!!!!